Istorija

Spausdinti

Kauno aeroklubas - tai visuomeninė organizacija, vienijanti pilotus ir akrobatinio skraidymo entuziastus, kurių tikslas yra skraidyti ir populiarinti aviaciją. Aeroklubas yra aktyvus Lietuvos akrobatinio skraidymo federacijos narys. Čia laukiamas kiekvienas, ir norintis išmokti skraidyti, ir norintis pasiekianti akrobatinių skrydžių meistriškumo.

Pirmieji akrobatiniai skrydžiai Kaune po Antrojo Pasaulinio karo vėl buvo atnaujinti 1965 m., po to, kai į Pociūnų aerodromą Kauno sklandytojų klubo viršininko Aleksandro Jonušo entuziazmo dėka buvo atskraidinti čekiški akrobatiniai lėktuvai Z-326. Šie lėktuvai greitai buvo praminti ,,zetais”, o pirmieji pilotai, pradėję jais skraidyti - ,,zetininkais”. Tai buvo lakūnai buksyruotojai: Jonas Kavaliauskas, Pranas Vinickas, Vladas Drupas, ir kiti.

1966 m. įvyko pirmasis Lietuvos čempionatas, kuriame čempionu tapo kaunietis - Jonas Kavaliauskas.

1971 m. Kauno entuziastų pastangomis buvo įkurtas Kauno Aviacijos Techninis Sporto Klubas (dabar Kauno aeroklubas). Pirmasis klubo viršininkas – Pranas Vinickas. Administracijos patalpos ir mokymo klasė buvo Kaune, Daukanto g. Nr.15. Skraidyti visi važiuodavo į Pociūnų aerodromą, kuriame buvo angaras ir visa aviacinė technika. Netrukus prie angaro buvo pastatyti garažai, dirbtuvių patalpos, o vėliau ir sportininkų bendrabutis. Net 22 metus Pociūnų aerodromas netoli Birštono ir Prienų klubui buvo pagrindinė ir vienintelė bazė. Čia išmoko skraidyti, dalyvavo varžybose daug lakūnų, kuriuos dabar galima sutikti Lietuvos Civilinėje Aviacijoje, Karinėse Oro Pajėgose, kituose aeroklubuose.

1991 m. klubas pakeitė savo pavadinimą ir tapo Kauno aeroklubu.

Akrobatinis skraidymas nuo seno buvo mėgiamas kauniečių. Tai liudija prieškario prisiminimai apie tokius skrydžius S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome (Akrobatinio skraidymo istorija). Važiuojant į Pociūnus ir pravažiuojant  S.Dariaus ir S.Girėno aerodromą, kaskart kildavo klausimas: kada mes sugrįšim į šį aerodromą, į šį Lietuvos aviacijos lopšį, kada vėl kauniečiai matys Lietuvos lakūnų skrydžius? Šią svajonę pavyko įgyvendinti tik 1993 m., kuomet Kauno aeroklubas iš besitraukiančios Sovietinės kariuomenės perėmė visą Aleksoto aerodromą. Nuo to laiko vis daugiau ir daugiau skrydžių buvo atliekama šiame istoriniame aerodrome, kuris buvo pavadintas legendinių lakūnų S.Dariaus ir S.Girėno vardais.

2011 metais Kauno aeroklubui sukanka 40 metų. Sukaupta didelė patirtis mokant pilotus mėgėjus ir akrobatinio skraidymo meistrus. Nuo pat Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo Kauno aeroklubas buvo sertifikuota aviacijos mokymo organizacija, kuri ir šiandien turi Civilinės Aviacijos Administracijos (CAA) aviacijos mokymo organizacijos pažymėjimą, bei vykdo daugelį mokymo programų. Būsimieji pilotai, baigę Kauno aeroklubo pilotų mokyklą ir išlaikę valstybinius egzaminus, gauna Europos piloto licenciją, o įgijus daugiau patirties, įvaldžius sportinį lėktuvą, galima dalyvauti ir varžybose.

2004 m. Kauno aeroklubas buvo vienas pagrindinių organizatorių Europos akrobatinio skraidymo čempionato vykusio Kaune, S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome. Po čempionato, 2005 m. Kauno aeroklubas buvo apdovanotas FAI diplomu už klubinę veiklą ir labai sėkmingą 2004 m. Europos čempionato organizavimą Kaune.

2007 m. Lietuvoje įvyko tarptautinės akrobatinio skraidymo komisijos CIVA metinė konferencija į kurią atvyko FAI prezidentas ir generalinis sekretorius. Tai vienintelė tokio lygio aviacinė konferencija kada nors vykusi Lietuvoje.

Dabar mūsų klubo lakūnus galima sutikti skraidančius Lietuvos karinėse oro pajėgose, įvairiose aviakompanijose bei kituose mūsų krašto aeroklubuose ir aerodromuose. Kauno aeroklubo lakūnai kasmet dalyvauja Lietuvos ir užsienio akrobatinio skraidymo varžybose, parodomosiose programose, aviacijos šventėse. Aviacinėse šou programose demonstruojami ne tik soliniai pilotų pasirodymai, bet ir grupinių akrobatinių skrydžių deriniai. Tokių skrydžių meistrai E.Raubickas, S.Narvilas, A.Žentelis, A.Marčiukaitis, V.Kurbedis, papuošė ne vieną aviacijos šventę tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų.